De Regionale Geschillencommisie
De Regionale Geschillencommissie bestaat uit 5 leden. Zij zijn gezamenlijk benoemd door de deelnemende corporaties en de daarbij betrokken huurdersorganisaties. Alle leden zijn geselecteerd op basis van hun deskundigheid en zijn onafhankelijk: zij hebben geen enkele binding met de corporaties. Dit waarborgt hun objectieve en onpartijdige positie.
Jaarlijks evalueren de corporaties en huurdersorganisaties samen het functioneren van de commissie.
Achtergrond
Volgens de Woningwet zijn woningcorporaties verplicht om een onafhankelijke commissie in te stellen voor de behandeling van klachten. Deze klachten moeten gaan over het handelen of nalaten van medewerkers of leveranciers van de corporatie.
Voordat een klacht bij de commissie terechtkomt, moet de corporatie zelf eerst de kans hebben gekregen om het probleem op te lossen. De directeur-bestuurder van de woningcorporatie moet hierover al een besluit hebben genomen. Pas daarna kan de klacht worden voorgelegd aan de commissie.
Jaarverslagen
De deelnemende corporaties
Veelgestelde vragen
Wij snappen dat u goed voorbereid uw geschil aangaat. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!